اجرای طرح جدید تخفیفی و تقسیطی حوزه ساخت‌وساز شهرداری مشهد شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از فاصله برخی ایستگاه‌های اتوبوس خط ۱۵ در مشهد + پاسخ مشهد، نخستین «شهر دوستدار آب» در ایران | جزئیات طرح ابتکاری شهرداری مشهد برای مدیریت منابع آبی چیست؟ بهره‌برداری از ۲۰ هکتار از «بوستان کرامت» مشهد در فاز نخست عملیات اجرایی برداشت آب مورد نیاز فضای سبز شهری مشهد از مسیل چهل‌بازه افزایش پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه مشهد در فروردین ۱۴۰۳ درباره «باغو»، مزرعه‌ای تاریخی در محله خواجه ربیع مشهد ۱۲ مطالبه از مجلس دوازدهم برای مشهد فرماندار مشهد: حوادثی که در جریان سیل مشهد رخ داد به دلیل سهل‌انگاری نبود | برای کمک به سیل‌زدگان از چارچوب قانونی خود فراتر رفته‌ایم + فیلم نام‌گذاری حدفاصل تقاطع غیرهم‌سطح شهید گمنام تا تقاطع غیرهم‌سطح حافظ به‌نام «شهید آیت‌الله رئیسی» حاجی‌بگلو: شورای نگهبان اجازه ندهد دوره هفتم شورا‌ها سه‌ساله شود قدردانی معاون شهردار مشهد از نیرو‌های خدوم امدادرسان مدیریت شهری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود بازطراحی دو سامانه فرهنگی «اتفاق» و «سما» و بهره‌برداری از آن‌ها در مشهد اعمال‌قانون ۱۶۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۹ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۷ خرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «گودال» مشهد | فرعی خیابان ۱۷ شهریور که بخشی از خندق شهر بود شهروند خبرنگار | درخواست کوتاه کردن سرشاخه درختان برای جبران کمبود روشنایی در کوچه بابک مشهد + پاسخ آیین بزرگداشت شهدای خدمت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی در مشهد + فیلم پیاده‌رو خیابان‌های «بهار» و «امام رضا(ع)» مشهد بهسازی می‌شود تدوین نقشه‌راه منابع و مصارف حوزه آبی مشهد تا افق ۱۴۲۵ هوای ۶ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۷ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس امروز (۲۲ آبان) چه گذشت؟ | تاکید بر ایجاد پاتوق‌های کتاب و کتابخانه‌های سیار با محوریت حاشیه شهر+ فیلم

  • کد خبر: ۱۹۴۱۸۸
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس امروز (۲۲ آبان) چه گذشت؟ | تاکید بر ایجاد پاتوق‌های کتاب و کتابخانه‌های سیار با محوریت حاشیه شهر+ فیلم
نودوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس امروز دوشنبه بیست و دوم آبان‌ماه در تالار شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد در نودوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس که امروز دوشنبه بیست و دوم آبان‌ماه در تالار شهر مشهد برگزار شد، در جریان بررسی دستور جلسات، با گرامیداشت روز ۲۴ آبان‌ماه، روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»، بر ایجاد پاتوق‌های کتاب، کتابخانه‌های سیار با محوریت حاشیه شهر، توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی در سطح شهر، راه‌اندازی پویش‌های مختلف و ... تأکید کردند.

برگزاری دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‎‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس

جلسه امروز شورا بدون حضور حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد و ایمان فرهمندی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، ریاست این جلسه را عهده‌دار شد. 

ایمان فرهمندی در نودوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، با محکومیت تداوم حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به مردم بی‌پناه غزه، اظهارکرد: امیدواریم با همراهی کشور‌های آزاده دنیا و به‌ویژه کشور‌های جهان اسلام، هرچه زودتر شاهد آتش‌بس و پایان این نسل‌کُشی در نوار غزه باشیم.

وی با اشاره به ۲۴ آبان‌ماه، روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» افزود: یکی از منویات مورد تأکید مقام معظم رهبری، موضوع کتاب و کتابخوانی است که با وجود اقدامات و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های مختلف در این خصوص، همچنان شاهد پایین بودن محسوس سرانه مطالعه کتاب هستیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: اگر به دنبال پیشرفت و آگاهی‌بخشی در جامعه هستیم، باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی را بسط و گسترش دهیم.

فرهمندی با بیان اینکه شورای ششم به جد دغدغه این حوزه را دارد، گفت: در حد بضاعت و وسع خود آماده هرگونه همکاری و تعامل با اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی به عنوان متولی اصلی برای گام برداشتن در مسیر ارتقای شاخص سرانه مطالعه در بین شهروندان مشهدی هستیم.

وی افزود: حال این همکاری می‌تواند در قالب ایجاد پاتوق‌های کتاب، کتابخانه‌های سیار با محوریت حاشیه شهر، توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی در سطح شهر، راه‌اندازی پویش‌های مختلف و ... باشد.

فرهمندی با بیان اینکه یکی از رویداد‌های بسیار مهم پیش روی این هفته، برگزاری دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‎‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس است، اظهارکرد: اولین دوره این کنفرانس در سال ۱۳۸۵ و با مشارکت شورای شهر مشهد، شهرداری، دانشگاه فردوسی و مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد برگزار شد.

وی از اثرگذاری این کنفرانس سخن گفت و افزود: این کنفرانس فراتر از سطح ملی، در سطوح بین‌المللی نیز اثرگذار بوده و مورد توجه جامعه نخبگانی، بدنه دانشگاهی، صاحب‌نظران حوزه مدیریت شهری و بخش خصوصی و ... قرار گرفته است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه مشهدالرضا(ع) به نماد این کنفرانس تبدیل شده، گفت: این اتفاق برای مدیریت شهری مشهد، بسیار حائز اهمیت و مایه افتخار ماست؛ قطعاً شورای شهر به عنوان نهاد سیاست‌گذار برای مدیریت شهری، در ریل‌گذاری‌های خود بر ارتباط و تعامل دوسویه با بدنه نخبگانی، دانشگاهی و متخصص تأکید دارد.

فرهمندی با بیان اینکه حوزه «شهرسازی» و «بازآفرینی شهری» جزو محور‌های این کنفرانس است، افزود: یکی از مسائل و معضلات امروز کلانشهر‌های کشور، حاشیه‌نشینی است و بهره‌گیری از نظرات دانشگاهی و جامعه متخصص به واسطه برگزاری کنفرانس‌های این‌چنینی را بسیار ضروری می‌دانیم.

 باید به بخش فرهنگی کمک کنید

حجت الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در نودوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه اظهار کرد: ما مشکلاتی نسبت به عدم پرداخت دیون خود به هنرمندان به ویژه در حوزه چاپ و بنر داریم. نارضایتی بیش از حد خود شده است. باید به بخش فرهنگی کمک کنید. بدهی بخش فرهنگی حدود ۱۱۰ میلیارد تومان شده که بی‌سابقه است. ۵ میلیارد تومان از این بدهی مربوط به افرادی است که زیر ۱۰ میلیون به آن‌ها بدهکار هستیم؛ یعنی جمعیت بسیار بزرگی را از خودمان ناراحت کردیم.

در ادامه هاشم دائمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: اولین تذکر من در خصوص بند ۳۲ ماده ۸۲ قانون وظایف شورا‌ها است که مستند به اصل صدم قانون اساسی و ماده یک قانون شوراها، شورا‌ها برای پیشبرد صحیح برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم تشکیل شدند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین بند‌های قانونی از وظایف شورا بند ۳۲ ماده ۸۰ قانون شورا‌ها است که سالیان سال به فراموشی سپرده شده و دستگاه‌ها نسبت به اجرای آن اهتمام نمی‌ورزند. به استناد این بند، واحد‌های شهرستانی در کلیه سازمان‌ها و موسسات دولتی و عمومی غیر دولتی در زمینه ارایه خدمات شهری وظایفی برعهده دارند و موظف هستند برنامه سالانه خود را در خصوص خدمات شهری که در چارچوب اعتبارات و بودجه سالیانه خود تنظیم شده به شورای شهر ارایه کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: اجرای درست این قانون باعث هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌ها، عدم اتلاف سرمایه‌های مردم، حفظ منظر شهری و جلوگیری از اتلاف منابع و موازی‌کاری در ادارات شده و زمینه‌ای برای اجرای مدیریت و خدمات یکپارچه شهری است که در نهایت موجب ایجاد رضایت عمومی خواهد شد. عدم اجرای این بند قانونی موجبات پیگیری ترک فعل مدیران و مسئولان را فراهم می‌کند. از استاندار به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی استان استدعا دارم نسبت به دستور اجرای این بند مهم از قانون عنایت ویژه کنند.

در بخش دیگری از جلسه مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد خطاب به شهردار گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که در حوزه زیرمجموعه شما تغییراتی اتفاق افتاده، اما اینکه اصرار دارید و برخی اطرافیان شما بر این موضوع مصر هستند که رفتار‌های توهین‌آمیز با مدیرانی که می‌خواهند تغییر دهند انجام می‌دهند یا اینکه مدیری از مجموعه شما داخل اتاقی می‌رود، در را باز می‌کند و می‌گوید اینجا چه خبر است؟ چه غلطی می‌کنید؟ این ادبیات اصلا شایسته شما و تیم مدیریتی شما نیست.

وی خاطرنشان کرد: حرمت افراد را حفظ کنید، اجازه ندهید شان افراد زیر سوال برود. اگر از کسی مکدر هستید و با عملکرد کسی مشکل دارید، بگویید، اما اینکه با برخی رفتار‌های توهین‌آمیز و تحقیرآمیز انجام می‌شود تا عرصه را تنگ کنند که مدیران بروند زیبنده شورا نیست. تغییر و جابه‌جایی حق شما است.

دبیریان بیان کرد: تذکر دیگر من به برخی اعضای هیات رئیسه است. ممکن است تغییر و تحولاتی براساس نظام دموکراسی در شورا اتفاق بیفتد یا افتاده، اینکه این موضوعات را به حواشی بکشند و از آرامش درون شورا سوستفاده کنند، حواشی گریبان‌گیر همه خواهد شد. این رفتار‌هایی که توسط اکثریتی در هیات رئیسه شورا اتفاق می‌افتد و بعد می‌خواهید مسائل حاشیه‌ای درست کنید به صلاح شورا نیست و تبعات آن دامن همه را خواهد گرفت. این را سربسته عرض کردم تا اگر لازم شد اعلام کنم بعد از گذشت نیم ساعت از جلسه چه اتفاقاتی می‌افتد و چه عکس العمل‌هایی صورت می‌گیرد.

در ادامه مجید طهوریان عسکری، رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: در یکی از جلسات در دستور کار، نطق اول پیش از دستور من قرار داشت و فرد دیگری نطق شماره دو بود. من از هیات رئیسه خواستم جابه‌جایی نطق اتفاق بیفتد و به عنوان نفر دوم صحبت کنم.

وی افزود: آن روز با تندی ریاست وقت شورا مواجه شدم که مردم وقت خود را برنامه‌ریزی می‌کنند و منتظر هستند تا در ساعت خاصی صحبت‌های شما را بشنوند شما حق ندارید جایه‌جا کنید. شما امروز به راحتی نطق آقای کریمدادی را حذف کردید و گفتید تمایل ندارند صحبت کنند. تا کی قرار است یک بام و دو هوایی در هیات رئیسه تبدیل به عرف قانونی همزمان برای همه باشد. اینکه هر وقت به مدل خودمان مسیر را مدیریت کنیم، جالب نیست.

فرهمندی نیز در ادامه گفت: این موضوع ربطی به هیات رئیسه ندارد  و خود اقای کریمدادی از ادامه بیان نطق خود انصراف دادند.

در بخش دیگری از جلسه حمید ضمیری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: به استناد ماده ۶ آیین‌نامه داخلی شورا، ماده ۴ آیین‌نامه داخلی شورا مصوب هیئت وزیران در سال ۱۳۸۴ و ماده ۱۸ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورا‌ها مصوب سال ۱۳۷۵ به صراحت اعضای هیئت رییسه قید شده‌اند، اما در دو سال گذشته این ترکیب رعایت نشده، در شورا اتفاقی غیر قانونی رخ داده و اعضایی که عضو نبودند در هیات رئیسه شرکت کردند. تذکر من این است که برابر قانون هیات رئیسه به ترکیب قانونی خود بازگردد.

مصوبات

لایحه نامگذاری تعدادی از معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر تصویب شد. بر همین اساس شهرداری مشهد مقدس مکلف است نسبت به نامگذاری معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گرانقدر به شرح ذیل اقدام کند.

در منطقه ١ معبر فرعی آزادی ۱ واقع در میدان آزادی با حفظ شماره به نام شهید موسی اندیشه، منطقه ٢  معبر فرعی نجف ۳۴ واقع در توس ۶۵ با حفظ شماره به نام شهید مدافع حرم مصطفی سرابی ، منطقه ٨ خیابان امید ۱۴ واقع در بلوار نامجو با حفظ شماره به نام علی حسین زاده، منطقه ۴  طبرسی شمالی ۳ واقع در بلوار طبرسی شمالی با حفظ شماره به نام شهید سید احمد جعفری و همچنین پنجتن ۳۹ واقع در بلوار پنجتن آل عبا با حفظ شماره به نام شهید عباسعلی بیات نامگذاری شود.

همچنین دستور کار دوم کاهش تعداد کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر مشهد بود که با تصویب قید یک فوریت به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شد.

تعیین تکلیف طرح پیشنهادی بسته تشویقی بافت آبکوه سال ١۴٠٢ از دستور کار خارج شد

در این جلسه نیز دستور کار چهارم در خصوص تعیین تکلیف طرح پیشنهادی بسته تشویقی بافت آبکوه سال ١۴٠٢ از دستور کار خارج شد. 

 لایحه تمدید مهلت اجرای مصوبه شماره ۵/۱۴۰۰/۲۶۹۸/ش مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۲۷ دستور کار ششم بود که تصویب شد.

با توجه به برگزاری جلسه کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌ها در مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۴، موضوع لایحه تمدید مهلت اجرای مصوبه شماره ۵/۱۴۰۰/۲۶۹۸/ش مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۲۷ مطرح و با کلیات لایحه ۲۱، ۱۳۳۲۴۰ مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۱۹ با رعایت موارد ذیل موافقت شد.

ماده واحده مهلت مندرج در ماده واحده مصوبه با موضوع واگذاری کل سهام و خروج شهرداری از شرکت عمران سپهر وکیل آباد و اجرای پروژه مشارکتی با شرکت سپهر هشتم تا یکسال پس از لازم الاجرا شدن این مصوبه تمدید شد.

تبصره - شهرداری مشهد مقدس مکلف است قرارداد واگذاری سهام خود در شرکت عمران سپهر وکیل آباد و قرارداد مشارکتی با شرکت سپهر هشتم را به همراه ضمائم و پیوست‌های مربوطه ظرف مدت یکسال پس از لازم الاجرا شدن این، مصوبه برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال کنند.

دستور کار بعدی لایحه اصلاحیه قرارداد سرمایه گذاری بوستان مینیاتور بود که مورد بررسی قرار گرفت. 
براساس آن اصلاحیه قرارداد در خصوص پروژه سرمایه‌گذاری بوستان مینیاتوری با مشارکت شرکت توسعه گردشگری آرمان نگاه شمس با توجه به مستندات مربوطه مورد تایید قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->